Pressemelding

Aronnesrocken 18-19.august i år var den beste utgaven av vår festival vi noensinne har laget. Programmet, festivalområdet og teknisk gjennomføring har vi høstet mye skryt for. Og bildene og videoene på sosiale medier bekrefter bare hvilken enorm opplevelse Aronnesrocken 2017 var for artister, publikum og arrangører. Styret i Aronnesrocken er svært stolt over hva vi sammen med vårt KRU, frivillige og sponsorer tilfører Alta og Finnmark med vår svært profesjonelle festival.

Nå når de siste teltene er stuet vekk og tomflaskene er pantet ser vi at vi dessverre går mot et betydelig underskudd i år. Årsaken til underskuddet er at det ikke akkurat blir billigere for hvert år å lage den festivalen vi ønsker, og at publikum generelt legger igjen litt mindre penger på sletta og våre klubbarrangementer enn det vi har budsjettert med.

Styret har derfor i styremøte 7.september bestemt at Aronnesrocken skal bygge en mer robust økonomisk forretningsmodell for å bli levedyktig som festival i fremtiden. Vi ønsker å videreføre mange av våre løsninger og tradisjoner som preger Aronnesrocken, og bygge videre på våre etablerte verdier. Men helt hvordan fremtidens Aronnesrocken vil se ut med betalingsløsninger og program skal vi bruke denne høsten på å meisle ut. Vi er i denne sammenheng åpen for alle gode innspill.

Vi håper publikum og våre samarbeidspartnere vil ha forståelse for våre veivalg, og lover å lage en herlig rockefestival vi alle kan være stolte av til neste år også. Nye grep gir nye muligheter. Ikke bare på gitar.